Kauppa

Ajanvaraus

Yhteystiedot

Tutustu

Sopimusehdot / Terms and Conditions

Easymoven kuntosalin sopimusehdot

Päivitetty 5.8.2025

Easymoven sopimusehdot


  1. Asiakkuus

Easymoven kuntosalien asiakassopimukset eli kuntosalijäsenyydet tehdään ensisijaisesti verkkokaupassa, mutta tarvittaessa myös asiakaspalvelupisteissä niiden aukioloaikojen puitteissa. Asiakas hyväksyy ja sitoutuu noudattamaan tässä sopimuksessa määritettyjä ehtoja rekisteröityessään ja liittyessään jäseneksi ja maksaessaan ensimmäistä maksua.

Easymoven asiakkaita ovat kaikki kuntosalijäsenyyden ostaneet ja lunastaneet, 13 vuotta täyttäneet henkilöt. Alle 18-vuotias henkilö kuntoilee Easymoven sopimuksen hyväksyneen huoltajan vastuulla ja hänelle myönnetään kulkuoikeus ainoastaan huoltajan kirjallisella hyväksynnällä. Asiakas on tietoinen siitä, että Easymoven kuntosali toimii osittain ilman paikalla olevaa henkilökuntaa, ja että pääasiallinen kommunikointi keskuksen kanssa tapahtuu sähköpostitse. Easymovella on oikeus siirtää tämä sopimus edelleen kolmannelle osapuolelle ilman asiakkaan suostumusta.

Voit käyttää Easymoven palveluita Easymoven Hyvinvointimaailma -puhelinsovelluksen avulla. Vaihtoehtoisesti voit ostaa Easymoven asiakaspalvelusta lisämaksullisen kulkutunnisteen (15€) ulko-ovea ja porttia varten.
Puhelinsovellus toimii heti jäsenyyden ostamisen jälkeen. Kirjaudu siihen sisään samoilla tunnuksilla kuin verkkokaupassa ostosta tehdessäsi. Näin app löytää sinun kulkuoikeutesi ja pääset heti treenaamaan!
Voit ladata sovelluksen AppStoresta tai Play-kaupasta. Kuntosalit ovat avoinna klo 05-24.00 välillä ja treeniaikasi vaihtelee jäsenyyksistä riippuen. Huomioithan, että tiloista tulee poistua klo 24.00 mennessä, koska hälytykset kytkeytyvät silloin päälle.

Easymoven kuntosaliasiakkuus pitää sisällään käyttöoikeuden liikuntakeskuksen kuntosali-, ryhmäliikunta- ja virtuaalipalveluihin ja lapsiparkkiin (Kempele) sekä lukuisat jäsenedut.

Easymove järjestää toisinaan asiakastiloissa ryhmävalmennusta, jolloin kyseinen tila on aina ensisijaisesti Easymoven ohjaaman ryhmän käytössä (esimerkiksi ryhmäliikuntasali ja kuntosalin toiminnallinen alue). Tällaisissa tilanteissa voi asiakas joutua siirtymään ryhmän tieltä pois.


2. Henkilökohtainen kulkutunniste, tietojen käsittely sekä yhteystietojen päivitys

Tarjoamme asiakkaille ilmaisen puhelinsovelluksen, jonka avulla kulkeminen kuntosalille ja paikkojen varaaminen ryhmäliikuntatunneille tapahtuu. Vaihtoehtoisesti asiakas voi myös lunastaa 15€ hintaisen kulkutunnisteen asiakaspalvelustamme.
Kulkutunnisteen kadotessa tulee asiakkaan lunastaa uusi tunniste kadonneen tilalle hinnaston mukaista maksua vastaan (15€).

Asiakastunnistetta ei saa luovuttaa toisen henkilön käyttöön eikä asiakas saa päästää omalla tunnisteellaan toista henkilöä sisään kuntosalille. Väärinkäytöstä laskutamme 150 euroa asiakastunnisteen haltijalta. Asiakastunnisteen käyttö edellyttää asiakkaan tunnistamista eli kuvallisen henkilökortin esittämistä pyydettäessä.
Asiakkaan on tiedotettava yhteystietojensa muutoksesta Easymoven asiakaspalveluun tai muuttaa tietonsa itse puhelinsovelluksen kautta.
Easymove tallentaa asiakkaan tiedot omiin tietojärjestelmiinsä ja käsittelee tietoja henkilötietolain ja GDPR:n mukaisesti.


  1. Liittymismaksu

Jäseneksi liittymisen yhteydessä suoritetaan hinnaston mukainen liittymismaksu (15€). Liittymis- eli palvelumaksua ei palauteta palvelusopimuksen mahdollisen purkamisen eli kuntosalilta irtisanoutumisen yhteydessä.​​


  1. Kuntosalin jäsenmaksu

Liittymismaksun lisäksi asiakkaan tulee maksaa sopimuksessa mainittu kuntosalin jäsenmaksu, joka veloitetaan sopimuksessa sovitulla tavalla. Jäsenmaksu antaa asiakkaalle käyttöoikeuden liikuntakeskuksen kuntosali-, ryhmäliikunta- ja virtuaalipalveluihin ja sekä lukuisiin jäsenetuihin.


  1. Kuntosalijäsenyyden kesto

Kuntosalijäsenyys on lähtökohtaisesti aina toistaiseksi voimassa oleva, ellei tuotteen ehdoissa erikseen mainita muuta. Jäsenyyssopimuksen voi purkaa 1 kuukauden irtisanoutumisajalla kuitenkin siten, että kaikki irtisanoutumishetkellä avoinna olevat laskut kuuluu asiakkaan vielä maksaa.

Mikäli asiakkuuden irtisanoo esimerkiksi kesäloman vuoksi, uudelleen asiakkaaksi liittyessä tulee liittymismaksu maksaa uudelleen.

Asiakkuuden voi tarvittaessa tauottaa terveyssyistä, äitiysloman (6 kk) tai armeijan (6kk) vuoksi. Sopimuksen tauottaminen terveydellisistä syistä on todistettava lääkärintodistuksella. Tauottaa voi yli 4 viikkoa kestävät sairauslomat.


  1. Irtisanominen

Irtisanominen tapahtuu Easymoven nettisivujen kautta.
Asiakkaalla on 1 kuukauden irtisanomisaika. Irtisanoutuessa jäsenyys ja kulkuoikeus päättyvät laskutetun kauden loppuun. Lasku muodostuu 14 päivää ennen laskutuskauden alkua. Mikäli asiakkaalle on hänen irtisanoutumishetkellään jo ehtinyt muodostua uusi lasku, tulee se maksaa ja tällöin kulkuoikeudet päättyvät uuden laskutuskauden loppuun.


  1. Laskujen maksutapa ja E-laskusopimuksen tekeminen

Asiakas voi itse päättää, haluaako hän laskunsa sähköpostitse vai suoraan verkkopankkiin. Asiakas tekee E-laskusopimuksen oman pankkinsa ohjeiden mukaan. Asiakas vastaa itse maksusopimuksen tekemisestä verkkopankissaan. Sähköpostilaskutuksessa huomioitavaa on, että laskut saattavat mennä myös roskapostikansioon. Laskujen vastaanottaminen on asiakkaan vastuulla siinä missä laskujen maksaminenkin.

Liittymismaksu ja ensimmäinen jäsenmaksu maksetaan liittymisen yhteydessä joko verkkopankissa tai asiakaspalvelussa. Muistutuslaskusta veloitamme 5 euron laskutuslisän. ​​


  1. Hinnanmuutokset

Ilmoitettuaan asiasta asiakkaalle viimeistään 60 päivää ennen kuin hinnanmuutokset astuvat voimaan, Easymove voi korottaa tai laskea asiakkuuden hintaa. Easymove ilmoittaa muutoksista kuntosalin ilmoitusseinillä ja sähköpostitse uutiskirjeellä. Ennalta maksetun määräaikaisen palvelusopimuksen hintaan ei voida jälkikäteen tehdä muutoksia kesken sopimuskauden. Ennalta maksetun palvelusopimuksen voimassaoloajan umpeutuessa asiakas voi lunastaa uuden palvelusopimuksen sillä hetkellä voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Easymove on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle arvonlisäveromuutoksen tai mahdollisten muiden viranomaistoimien hinnoissa aiheuttamista muutoksista vähintään kuukautta ennen tällaisten muutosten siirtämistä asiakkaan maksettaviin hintoihin. Arvonlisäveroon kohdistuvat mahdolliset muutokset astuvat voimaan kuukausimaksullisiin sopimuksiin välittömästi veron muuttumispäivänä.


  1. Vastuu maksuista

Mikäli palveluiden käytöstä sovittu maksu ei tapahdu siten kuin maksuehdot edellyttävät, asiakkaan oikeus Easymoven palveluiden käyttämiseen voidaan keskeyttää, kunnes maksu tapahtuu. Täysi-ikäinen asiakas on aina vastuussa kaikista sopimuksen mukaisista maksuista henkilökohtaisesti. Alaikäisen asiakkaan maksuista on vastuussa alaikäisen palvelusopimuksen allekirjoittanut henkilö. Easymovella on oikeus periä viivästyskorkoa ja hinnaston mukaista muistutusmaksua sekä toimistokuluja myöhästyneistä maksuista.

Laskutuksen eteneminen: Mikäli asiakas ei ole maksanut laskua eräpäivään mennessä, saa hän kuluttoman maksumuistutuksen sähköpostiinsa noin 6 päivää laskun eräpäivän jälkeen. Mikäli lasku on vielä 10 päivän päästä eräpäivästä maksamatta, katkeavat asiakkaan kulkuoikeudet automaattisesti. Mikäli lasku on vielä 14 päivän päästä eräpäivästä maksamatta, lähetetään asiakkaalle paperinen muistutuslasku maksumuistutuslisineen. Mikäli lasku on maksamatta vielä maksumuistutuslaskussa olevan eräpäivän jälkeenkin, lähtee lasku perintään.

Kun asiakas maksaa laskunsa oikealla viitteellä ja hänen maksusuorituksensa kirjautuu laskutusjärjestelmäämme, avautuvat kulkuoikeudet automaattisesti takaisin.


  1. Toimintaa ja sopimusehtoja koskevat muutokset

Easymove pidättää itsellään oikeuden pitää keskus suljettuna, muuttaa asiakaspalvelun ja keskuksen aukioloaikoja ja tehdä sesonkiluonteisia loma-aikoihin, pyhäpäiviin jne. liittyviä muutoksia. Easymove ilmoittaa muutoksista keskuksen ilmoitustaululla ja sähköpostitse uutiskirjeellä. Easymove pidättää itsellään myös oikeuden muuttaa tai rajoittaa käytössä olevien laitteiden ja tuotteiden määrää. Easymove varaa oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja edellyttäen, että muutokset eivät johda sopimuksen keskeisen sisällön muuttumiseen.

  1. Easymoven säännöt

  • Mikäli asiakas tuo asiakaspalveluaikojen ulkopuolella luvatta omalla asiakastunnisteellaan Easymoven tiloihin ulkopuolisia henkilöitä tai lainaa asiakastunnisteen toiselle henkilölle, sitoutuu hän maksamaan siitä 150 euron korvauksen.

  • Easymoven asiakkailta odotetaan siisteyttä ja hyviä tapoja. Huolehdithan myös henkilökohtaisesta hygieniastasi.

  • Tupakointi, alkoholituotteiden, huumeiden, sähkötupakan tai muiden päihdeaineiden käyttö ei ole sallittua Easymoven tiloissa.

  • Jos asiakas tahallisesti tai välinpitämättömyyttään vaurioittaa Easymoven kalustoa, kiinteistöä tai irtaimistoa, on hän velvollinen korvaamaan vahingon täysimääräisesti.

  • Suosittelemme hygieniasyistä käyttämään treenipyyhettä ja salihanskoja kuntosalilaitteilla harjoitellessasi ja käytä treenipyyhettä myös ryhmäliikuntatunneilla mattojen päällä.

  • Pyyhi laitteet käytön jälkeen desinfiointiaineella. Käyttäjiä on paljon ja näin varmistamme, että laitteet ovat aina siistejä ja kestävät pidempään.

  • Käytä aina asianmukaista vaatetusta ja sisäjalkineita. Paljain jaloin liikkuminen liikuntatiloissa on kielletty joitakin ryhmäliikuntatunteja lukuun ottamatta.

  • Palauta liikuntavälineet aina alkuperäisille paikoilleen.

  • Käytä aina juomapulloa jossa on korkki.

  • Annathan kaikille vieraillemme mahdollisuuden käyttää kuntosalilaitteita. Vapautathan laitteen toisten käyttöön taukosi ajaksi.

  • Lapset (poikkeuksena 13-17 -vuotiaat kuntosalin jäsenet) eivät saa turvallisuussyistä liikkua Easymoven tiloissa ilman huoltajaa, paitsi lapsille tai nuorille osoitettujen aktiviteettien yhteydessä. Kempeleen toimipisteellä on lapsille osoitettu tila, eli lapsiparkki, johon huoltajat voivat omalla vastuullaan jättää lapset odottamaan esimerkiksi oman kuntoilunsa ajaksi. Lapset eivät saa oleskella kuntosalialueella eivätkä ryhmäliikuntatiloissa. Linnanmaan toimipisteellä ei ole lapsille osoitettua erillistä tilaa, mutta lapsen voi harkitusti jättää kuntosalin sohvaryhmälle treenin ajaksi, mikäli voi taata lapsen pysymisen sallitulla alueella.

  • Toisten asiakkaiden valo- tai videokuvaaminen on ehdottomasti kielletty.

  • Pukuhuoneen kaapit on tarkoitettu vain päiväkäyttöön. Tavaroiden ja vaatteiden jättäminen niihin yli yön ei ole sallittua.

  • Pukukaapit lukitaan omalla lukolla. Lukkoja voi ostaa myös asiakaspalvelusta. Mikäli sinulla on käytössäsi kulkulätkä, ethän lukitse kaappia sillä. Kaapin jäätyä lukkoon Easymovesta riippumattomista syistä, asiakas vastaa itse kaapin avaamisen kustannuksista.

  • Myös oheispalveluiden ajanvarausta koskee peruutussääntö. Mikäli varattua aikaa ei peruuteta yhtä (1) vuorokautta ennen kuin varatun ajan on määrä toteutua, veloittaa Easymove käyttämättä jääneestä ajasta puolet palvelun hinnasta. Personal Training -valmennuspaketeissa peruuttamaton käynti lasketaan käytetyksi ohjauskerraksi.

  • Olet vastuussa omasta turvallisuudestasi. Seuraa ohjeita. Easymove ei vastaa asiakkaiden omaisuudesta, sairastumisesta, loukkaantumisesta tai onnettomuudesta Easymoven tiloissa tai sen alueella.

  • Mikäli asiakas ei noudata asiakassääntöjä ja -ohjeita tai muutoin käyttäytyy hyvien tapojen vastaisesti toisia asiakkaitamme tai henkilökuntaamme kohtaan, voidaan asiakkuus jäädyttää määräajaksi tai perua kokonaan. Easymove ei tässä tapauksessa palauta ennakkoon maksettuja maksuja.

  • Easymove ei vastaa menetyksistä, jotka johtuvat varkaudesta, murrosta tai muusta vastaavasta syystä. Easymove ei vastaa asiakkaiden tai muiden kävijöiden omaisuudelle aiheutuneista vahingoista, eikä asiakkaille aiheutuneista henkilövahingoista, jotka johtuvat onnettomuustapauksesta tai toisen asiakkaan toiminnasta. Jokainen asiakas vastaa itse siitä, että hänen terveydentilansa on sellainen, että hän voi osallistua Easymoven tuottamiin palveluihin. Asiakas on tietoinen, että Easymoven toimitilassa on kameravalvonta.

​​

  1. Ryhmäliikuntatuntien varaaminen ja peruuttaminen

  • Voit varata ryhmäliikuntatunneille paikan vain itsellesi, sillä tunnus on henkilökohtainen.

  • Paikan varaaminen (ja peruminen) tehdään puhelinsovelluksella.

  • Voit olla ilmoittautunut yhtäaikaisesti 7 eri tunnille.

  • Voit ilmoittautua tunnille 6 päivää ja 21 tuntia ennen tapahtuman ajankohtaa.

  • Turvallisuussyistä ryhmäliikuntatunneille ei voi osallistua kesken tunnin. Olethan siis hyvissä ajoin paikan päällä. Etukäteen varattu tunti tulee vahvistaa kuntosalin tiloissa viimeistään 7 minuuttia ennen tunnin alkua. Vahvistamisen voi tehdä omalla puhelinsovelluksella. Mikäli vahvistusta ei tehdä viimeistään 7 minuuttia ennen tunnin alkua, tuntivaraus raukeaa ja tuntipaikka vapautuu ensimmäiselle jonossa olevalle henkilölle. Jonopaikan saaneen tulee vahvistaa tai perua paikka normaalikäytännön mukaan.

  • Ryhmäliikunnan tuntivaraus tulee esteen sattuessa peruuttaa viimeistään 2 tuntia ennen ohjatun tunnin alkua. Varauksen voi peruuttaa nettiajanvarauksen kautta itse. Äkilliset sairastapaukset yms alle 2 tuntia ennen tunnin alkua voi ilmoittaa sähköpostitse liikunta@easymove.fi (Kempele) tai liikunta.linnanmaa@easymove.fi (Linnanmaa).

  • Neljännestä peruuttamattomasta tuntivarauksesta asiakas menettää 7 vuorokauden ajaksi mahdollisuuden varata ryhmäliikuntapaikkoja itse puhelinsovelluksen ja nettisivujen kautta.



  1. Liikuntasetelit ja liikuntasaldokortit

Otamme vastaan Smartum-, Tyky-, Ticket-, Edenred- ja E-passiliikuntasetelit ja liikuntasaldokortit asiakaspalvelupisteellämme. Osalla liikuntaeduilla voi maksaa myös suoraan verkkokaupassa.

Maksut voi suorittaa pääosin etänä, oman liikuntaetusovelluksen kautta. Myös asiakaspalvelussa voi suorittaa liikuntaetumaksun. Mikäli maksat etänä sovelluksien kautta, tulee siitä ilmoittaa asiakaspalvelun sähköpostiin, jotta tiedämme mitä haluat maksulla tehdä. Avoinna olevat laskut (pois lukien perinnässä olevat), voidaan kuitata paikan päällä millä tahansa maksuvälineellä. Asiakas voi jättää liikuntaseteleitä asiakaspalvelun ulkopuolella Easymoven asiakaspalautelaatikkoon suljetussa kuoressa, jossa lukee asiakkaan nimi, setelien lukumäärä ja tieto mitä seteleillä halutaan tehdä (esim. avoimen laskun numero). Myös seteleissä tulee lukea asiakkaan nimi selkeästi. Irtisanoutumistilanteessa etukäteen maksettuja liikuntaseteleitä ei palauteta.


  1. Soveltuva laki ja erimielisyydet

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Tästä sopimuksesta mahdollisesti johtuvat erimielisyydet, joita ei voida ratkaista keskinäisin neuvotteluin, käsitellään asiakkaan kotipaikan tuomioistuimessa. Lisäksi asiakkaalla on aina oikeus saattaa kulutushyödykettä koskeva riita-asiansa maksutta myös kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Lautakunta on puolueeton ja riippumaton, tuomioistuimen ulkopuolinen riidanratkaisuelin. Lautakuntaan valittaminen on asiakkaalle maksutonta.

Pyrimme takaamaan sinulle mahdollisimman viihtyisän ja onnistuneen liikuntakokemuksen Easymovella, sekä mahdollisuuksien mukaan toteuttamaan kehitysideoitasi tehdäksemme Easymovesta juuri sinulle sopivan liikuntakeskuksen.


Terms and conditions


  1. Membership

    Easymove gym memberships are primarily created through the online store, but if necessary, they can also be processed at customer service points during their opening hours. The customer accepts and commits to the terms defined in this agreement when registering, becoming a member, and paying the first fee.

    Easymove customers are all individuals aged 13 and older who have purchased and redeemed a gym membership. Individuals under the age of 18 may use the gym under the responsibility of a guardian who has accepted the Easymove agreement, and access rights are only granted with written approval from the guardian. The customer acknowledges that the Easymove gym operates partially without staff present and that primary communication with the center is conducted via email. Easymove reserves the right to transfer this agreement to a third party without the customer’s consent.

    You can access Easymove services through the Easymove Hyvinvointimaailma mobile app. Alternatively, you may purchase an access tag (15€) for the front door and gate from customer service.

    The mobile app works immediately after purchasing the membership. Log in using the same credentials used in the online store. This will link your access rights and allow you to start training right away! The app is available on the App Store and Google Play. Gym facilities are open between 5:00 AM and 12:00 midnight, and your training time depends on the membership type. Please note that you must leave the premises by 12:00 midnight when the alarm system activates.

    Easymove gym membership includes access to gym facilities, group fitness and virtual services, a kids' play area (Kempele), and numerous membership benefits.

    Easymove occasionally organizes group training in customer areas, which will take precedence over individual training (e.g., group fitness hall and functional area). In such cases, customers may need to vacate the area.

  2. Personal Access Tag, Data Processing, and Updating Contact Information

    We provide a free mobile app for access control and group class booking. Alternatively, customers can purchase a 15€ access tag from customer service.

    If the access tag is lost, a new one must be purchased according to the price list (15€).

    The access tag is personal and must not be shared with others. Customers must not allow others to enter using their access credentials. A misuse fee of 150€ will be charged to the access tag holder. Use of the access tag requires customer identification, meaning a photo ID must be presented upon request.

    Customers must inform customer service of any changes to their contact details or update them directly through the app. Easymove stores customer data in its systems and processes it in accordance with the Personal Data Act and GDPR.

  3. Joining Fee

    A one-time joining fee (15€) is charged upon membership activation. This service fee is non-refundable in the event of contract termination.

  4. Gym Membership Fee

    In addition to the joining fee, customers must pay the gym membership fee as defined in the agreement. This fee grants access to the gym, group fitness and virtual services, and various membership benefits.

  5. Duration of Membership

    Gym membership is typically valid until further notice unless otherwise specified in the product terms. The membership can be terminated with one month’s notice, during which all outstanding invoices must still be paid.

    If the membership is terminated temporarily (e.g., for summer vacation), the joining fee must be paid again upon rejoining.

    Memberships can be paused for health reasons, maternity leave (6 months), or military service (6 months). A doctor’s note is required for health-related pauses. Only sick leaves exceeding 4 weeks can be paused.

  6. Termination

    Termination is processed through Easymove's website.

    There is a one-month notice period. The membership and access rights end at the end of the billing period. Invoices are generated 14 days before the start of each billing cycle. If a new invoice is already issued at the time of termination, it must be paid, and access ends at the end of the new billing cycle.

  7. Payment Method and E-Invoice Agreement

    Customers may choose to receive invoices via email or directly through their online bank. The customer must set up the e-invoice agreement through their bank. Easymove is not responsible for setting this up. Note that email invoices may go to the spam folder. Receiving and paying invoices is solely the customer's responsibility.

    The joining and first membership fee is paid upon joining via online banking or in person at customer service. A 5€ fee is charged for reminder invoices.

  8. Price Changes

    Easymove may adjust prices by notifying the customer at least 60 days before the change takes effect. Notices are posted on gym bulletin boards and sent via email newsletters.

    Fixed-term prepaid agreements are not subject to price changes during the contract period. Upon expiration, a new agreement must be purchased according to the current price list. Easymove will notify customers of VAT or official fee changes at least one month in advance. VAT changes take effect immediately for monthly contracts on the tax change date.

  9. Responsibility for Payments

    If payments are not made as agreed, Easymove may suspend the customer’s right to use services until payment is made.

    An adult customer is always personally responsible for all payments under the contract. For minors, the person who signed the agreement is responsible.

    Easymove has the right to charge interest, reminder fees, and administrative fees for late payments.

    Billing process:
    ~6 days after the due date: free reminder email sent.
    10 days after the due date: access rights are automatically suspended.
    14 days after the due date: a paper reminder invoice is sent with fees.
    If still unpaid, the invoice is sent to collections.

  10. Sports Vouchers and Benefit Cards

We accept Smartum, Tyky, Ticket, Edenred, and E-pass vouchers/cards at our customer service point. Some benefits can also be used online.

Payments can mostly be made remotely via the respective benefit app. Notify customer service via email when paying remotely, stating what the payment is for. Outstanding invoices (excluding those in collection) can be paid on-site with any method.

Vouchers may be dropped off in a sealed envelope in the customer return box, clearly labeled with the customer’s name, number of vouchers, and purpose (e.g., invoice number). The vouchers must also include the customer’s name.

In case of termination, prepaid sports vouchers will not be refunded.


11. Applicable Law and Disputes

This agreement is governed by Finnish law. Any disputes that cannot be resolved through negotiation will be handled by the district court in the customer’s domicile. Additionally, the customer always has the right to bring disputes concerning consumer goods to the Consumer Disputes Board, a neutral and independent body. Filing with the Board is free of charge.

We aim to provide you with a pleasant and successful fitness experience at Easymove and to incorporate your feedback to make Easymove the perfect gym for you.


12. Group Class Booking and Cancellation

Class spots are personal and can only be booked for yourself.

Booking and cancellation are done via the mobile app.

You can be enrolled in up to 7 classes simultaneously.

You may book a class 6 days and 21 hours in advance.

For safety reasons, joining classes after they’ve started is not allowed.

Confirm your reservation in the gym via the app at least 7 minutes before the class. If not, the reservation is released.

Cancellations must be made at least 2 hours before the class. Cancellations within 2 hours due to illness can be sent via email to:

  • liikunta@easymove.fi (Kempele)

  • liikunta.linnanmaa@easymove.fi (Linnanmaa)

After four missed cancellations, you lose the right to book classes for 7 days via the app or website.

  • Use a closed-cap water bottle.

  • Share equipment by allowing others to use it during your rest periods.

  • Children (except 13–17-year-old members) are not allowed in training areas unless in designated activities. In Kempele, a supervised kids' play area is available. In Linnanmaa, children may wait on the sofa area under supervision.

  • Filming or photographing other customers is strictly prohibited.

  • Lockers are for day use only. Overnight storage is not allowed.

  • Lockers must be locked with a personal padlock. Locks can be bought from customer service. Access tags must not be used to lock lockers. The customer is responsible for opening locked lockers.

  • Cancellation rules apply to all services. Uncancelled appointments will be charged 50% of the service price. Uncancelled PT sessions count as used.

  • You are responsible for your own safety. Follow instructions. Easymove is not responsible for illness, injury, or accidents on its premises.

  • Failure to comply with rules or respectful conduct may result in suspension or termination of membership without refund.

  • Easymove is not liable for losses from theft or damage caused by third parties. Customers are responsible for ensuring their health allows for participation. Easymove premises are monitored by cameras.

  • Once the customer pays the invoice with the correct reference number and the payment is recorded in the system, access is automatically restored.


    13. Changes to Operations and Terms

    Easymove reserves the right to close the center, change opening hours, or make seasonal/holiday adjustments. Notices are posted on bulletin boards and sent via email.

    Easymove may also limit or modify the number of available devices and services. The terms may be updated, provided they do not fundamentally change the content of the agreement.


    14. Easymove Rules

    Unauthorized access of other individuals outside service hours or lending your access tag results in a 150€ penalty.

    Customers are expected to maintain cleanliness and good manners, including personal hygiene.

    Smoking, alcohol, drugs, and e-cigarettes are prohibited on premises.

    Intentional or negligent damage to Easymove property must be fully compensated.

    For hygiene reasons, use a workout towel and gym gloves.

    Wipe equipment after use with disinfectant provided.

    Wear appropriate clothing and indoor shoes. Barefoot training is not allowed except in specific classes.

    Return all equipment to its original place.